Els dies de la setmana

Escribim els dies de la setmana.
Els ordenem i busquem un lloc per a col·locar-los.
Hem escollit sobre la pissarra, així tots ho podem veure bé.
Finalment, enganxem cada dia al lloc que li correspon.

Els dinosaures

Des de l'inici de curs, l'interés dels alumnes va portar-nos fins a l'era Mesozoica, on els dinosaures dominaven la terra.

Els dinosaures és una proposta flexible que utilitza la motivació com a font d'aprenentatge de manera interdisciplinar, és per aquest motiu que el projecte va agafant forma a mesura que el curs avança.

El primer que vam fer, va ser, anotar a la pissarra totes les preguntes que voliem saber sobre els dinosaures.

A partir d'aquestes vam confeccionar un àlbum de dinosaures que té com a objetius principals la presa de consciència d'un mateix i l'automotivació, alhora que descobrim coneixements d'aquests animals i reforcem altres habilitats i continguts:
- Habilitats del discurs oral.
- Participar i prendre decisions de manera assembleària.
- Expressió plàstica mitjançant creacions individuals.
- Autogestió de les emocions.
- Buscar informació i extreure'n la idea principal.
- Habilitats matemàtiques i de lectoescriptura.


Des d'aleshores, ens mogut entre el Triàsic, el Juràssic i el Cretaci i em descobert un "pilé" de notícies i curiositats.

Estem fent: 
- L'àlbum de dinosaures.
- Un "dinomemory" .
- Un "dinolaberint" .

El calendari

Al llarg d'aquesta setmana hem estat treballant el calendari.
I ho hem fet de la següent manera:
Primer cadascú ha portat un calendari de casa. I ràpidament hem vist que poden ser de formes diferents, de seguida ens vam plantejar la següent la hipòtesi: Tots els calendaris tenen el mateix.

Amb les ganes per descobrir si era certa o no, ens decidim a col·locar-los al centre de la classe, observa-los i manipular-los un per un.

Veiem que només n'hi ha uns quants que tenen la lluna o les estacions de l'any, així doncs, comprovem que no tots els calendaris tenen sempre el mateix, per tant, la hipòtesi és falsa.

Al finalitzar, hem confeccionat un mural que plasma la informació que hem extret.


Amb 5 sentits

El nostre cos té cinc sentits, gràcies a ells podem disfrutar de la vida. Tot i que ja els coneixíem, vam organitzar l'aula en cinc grups, un per a cada sentit. Entre tots vam decidir quins objectes de la classe ficaríem a cada un d'ells. Ens vam repartir aleatòriament i en petit grup anàvem tocant, mirant, tastant, escoltant i olorant diferents objectes. Al finalitzar cadascú va anotar el que més li havia agradat. Els cinc sentits són genials!!!

Sortida de les fulles

Una sortida de les fulles plena de noves emocions.
Vam descobrir tot fent una passejada, cap al camí del riu de Son, que ben a prop de casa nostra tenim una immensitat de plantes, arbres i arbusts variats. La Laura del Camp d'Aprenentatge, ens anava explicant les curiositats més rellevants, que si de fulla dentada o llisa, de fulla perenne o caduca, quin fruit fa, quin és el seu nom i fins hi tot alguns remeis per a curar simptomes d'alèrgies o mals de pantxa.
A l'arribar a l'escola vam classifar-ne les fulles en dos grans grups, les simples i les compostes.
Amb les fulles i els fruits recollits entre tots vam elaborar un parell de mòbils maquíssims que decoren la nostra classe.