A partir de l'observació, la recollida i l'anàlisi de dades d'alguns dels fets del nostre entorn natural, comencem a treballar l'estadística, en aquest cas ho fem a partir del temps que fa cada dia.
La classe funciona mitjançant uns càrrecs. L'encarregat del temps elabora una estadística del temps atmosfèric.
La classe funciona mitjançant uns càrrecs. L'encarregat del temps elabora una estadística del temps atmosfèric.
Objectius:
1. Iniciar-se en l’ estadística: recollir, classificar, representar i recomptar dades.
Les habilitats que s'hi reforcen són:
1. Aprendre a ser i actuar de
forma cada vegada més autònoma. 1. Iniciar-se en l’ estadística: recollir, classificar, representar i recomptar dades.
Les habilitats que s'hi reforcen són:
2. Reforçar l'escriptura.
4. Observar l'entorn immediat i prendre una desició i comunicar-la.
Com ho fem?
Cada dia, l'encarregat o encarregada, segueix els següents passos:
1r Mira per la finestra quin temps fa.
2n Escull el cartell que porta el dibuix que el representa.
3r L'enganxa al seu lloc.
4t Ho escriu.
5è Pinta i recull la dada al registre mensual.
Quan el mes ja ha s'ha acabat, fem un recompte de totes les dades a nivell grupal, i finalment omplim el full de registre individual de les dades del temps.
Així al final de curs podrem comparar el temps que ha fet els diferents mesos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada